Pros and Cons

Igår lagade jag en tomatsoppa på ekologiska krossade tomater som blev JÄTTEGOD. Tänkte speciellt på det eftersom alla gånger jag har försökt laga tomatsoppa på råvarorna som man får tag på i Oslo så har det verkligen varit ett lotteri om den skulle bli lyckad eller inte och oftast blev det ett väldigt dåligt resultat. Bara på grund av att tomat konserverna inte smakade bra eller smakade ingeting.
Maten är nog en av de saker jag har saknat mest!

MEN jag har också märkt att det faktiskt finns saker som man är bättre på i Norge. Banken till exempel, var hos Swedbank idag för att all utbetalning av CSN måste gå via dem och den första betalningen var mang tvungen att lösa ut manuellt.
Det går seriöst inte att ringa till Swedbank om man inte är kund och har en telefonbank kod. Man får inte prata med någon alls då. Man kan inte heller chatta med eller sända mail till dem.
Det verkar även som att deras bank kontor bara är öppet till klockan tre på vardagarna. DNB som jag hade i norge var alltid tillgängliga 24/7, de hade öppet till kl. 18.00 alla dagar på kontoren och hade till och med öppet på lördagar på de största kontoren. Man kunde även både chatta och skriva mail och det gick oftast väldigt bra.

Som tur är äter man oftare än vad man besöker banken så det verkar fortfarande som att det var ett bra beslut att flytta tillbaka.

Men man ska inte bara klaga på Norge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0