Here we go again

Idag är det liquidation, håller tummarna på att det är jämnt men känns som att det inte riktigt kommer att bli det.

Sen blir det flygplatts, wohoo!

Midsommar

Tro det eller ej men midsommaren här i Turkiet har bjudit på ösregn och åskväder. Hade man inte kunnat tro.
Min uppgift för dagen har varit att styra upp midsomarfirande på Cinar Garden, ett hotell där vi bara har skandinaviska Nazar gäster. Eller ja, egentligen hade vi en del av vårat aktivitetsteam med oss men de va bara danskar och finskar så ingen visste vad midsomar var. Därför blev jag den som fick sätta igång allting samt leda ringdans och knyta kransar till barnen.
När vi väl kom igång gick det ganska bra men timmarna innan kändes ganska kaotiska, alla gäster förväntade sig midsommar och ingen utom jag visste hur det skulle gå till, om ens det för det var länge sen jag hade traditionellt firande.

Skulle vilja ha sett mig själv sjunga höst av alla i små grodorna (samt på ett patetiskt sätt försöka utöva den här dansen), björnen sover och muskianter från skara borg. Förmodligen ganska komisk syn.

Klockan tio kom jag tillbaka till min lägenhet och jag och Jenny gick över till Pia en liten stund för att äta jordgubbar med glass.

Klockan ett i natt ska jag åka iväg till PW och skicka två bussar.

Glad midsommar allihopa, jag hoppas att eran varit bättre än min.

Day off

Gårkvällen spenderades på Royal Castle och Light House med Tina och Laura. Idag har vi vart på stranden hela dagen, sen en stund vid poolen.

I morgon är det midsommar som ska firas på Cinar Garden med alla våra gäster, sen får vi se om det blir något mer, det ryktas om poolparty i Side garden. Men jag har see off på kvällen och flygplatts nästa morgon, så vi får se.

Ups and downs

Vart tog motivationen vägen?

Vart tog pengarna vägen?

Vart tog enegin vägen?

Not enough.

Jag ska nog äka hem och leva ett vanligt svensson liv tror jag, det blir ändå aldrig som man tänkt sig.

Alanya

Min offdag igår spenderades i Alanya. Först med fina My och Matilda som vi ser på bilden här över. Vi åt lunch på ett mysigt ställe i hamnen. Trevligt att ha dem här på besök i Turkiet, tyvärr bara en vecka men vem vet, kanske blir något mer tillfälle att ses.

Sen träffade jag Evelina som jag också känner från Guideskolan, hon jobbar här för Apollo. Känns som att det är ganska annorlubnda att jobba för Nazar när man hör hur andra har det... Kul att träffa henne med!

Sen sprang jag på mina Nazar kollegor Anna, Karin och en av de nya tjejerna som jag gick med en liten stund innan jag tog bussen tillbaka till Side.

Värmen håller i sig här borta och jag har hört att det ska bli 48 grader i morgon, det ser jag inte fram emot.

Summer heath!

Nu har värmen slagit till på riktigt här i Turkland och nu ligger temperaturen mellan 35-40 grader, även nu på kvällen. Så man slutar inte svettas och om man dushar är man lika svettig igen fem minuter senare.

Nattens arrival kan bara beskrivas på ett sätt, katastrof. Planet landade alldeles för tidigt och bussar och listor var inte redo. Blev en himla massa krångel och tog tid innan vi fick iväg bussarna. Men klockan sju på morgonen kunde jag krypa isäng efter en hetrisk natt och äntligen hade då våra gäster kommit till sina hotell. Märkligt nog märkte jag inte av så mycket irritation blend gästerna vilket underlättade.

Sen vaknade jag inte försen tre då jag skulle va på kontoret så de blev snabbfixning och sen springa dit i hettan.
Gjorde några listor och sen åkte jag till Royal Dragon och Asteria på besök.
Åt en ritkgit god måltid på Asteria och sen tillbaka till office för att skriva rapporter med mera.

I morgon är jag ledig och kanske ska åka till Alanya och hälsa på My som jag träffade på guideskolan :) skulle va kul men det är såklart under förutsättning att jag får tag på henne, just nu är det dött i telefonen...

over and out

High Season

Mina Jenni´s, tyvärr har den ljusa åkt nu :(

Det är nu, den här veckan som den så kallade högsäsongen ska dra igång på riktigt säger dom.
Visst märks det att vi har fler gäster här nu, särskilt för dom som har servicetelefonen och jag är glad att det inte är jag just nu.

Annars rullar det på med flighter, välkomstmöten, hotellbesök och utflykter. I går fick jag prova på att va lite aktivitetsguide för vi anordnade Familyday på Cinar Garden med vattenkrig och pingistunering.

I natt har vi två nya flighter som kommer in vid tre på natten ungefär. Så vi har inte världens bekvämaste arbetstider, men det funkar. Det som är skönt med att jobba på natten är att det inte är lika varmt för på dagen svettas man hela tiden.

Min finska vän :(

Idag är det sista dagen min finska vän Jenni är här i Side. I morgon åker hon till Kreta :(
Kul för henne för det är dit hon har velat hela tiden men tråkigt för oss andra som blir kvar utan Jenni.

Hon har varit med mig sen början och vi bodde länge i Antalya tillsammans i både glädje och motgångar.
Sen flyttade hon tikll Side och några dagar senare flyttade jag efter ;)

Men nu flyttar hon till Kreta och jag kommer förmodligen inte att flytta efter den här gången, det skulle förvåna mig.

I Will Miss You My Dear Friend.

Only 21

Då har man varit i Turkiet i tre månader nu, tiden går snabbt. En månad till sen är vi halvvägs genom säsongen.
Och då måste man ju hitta på något mer att göra inför vintern. En vinter till på Gotland händer inte, not for me.

Men frågan är väd, ska nog försöka börja skicka ut lite ansökningar redan nu. Fick ett microsoft program av mamma och pappá som förhoppningsvis ska göra det lite lättare. Ska försöka instalera det på min dator nu så att jag kan komma igång med det. Men med mina tekniska skills är det inte det lättaste.

I natt 01.20 har jag första pick uppen för ARN departure inatt när min familj åker hem, har inte hunnit träffa dom jättemkt men förhhoppningsvis hade de ändå en trevlig semester och lite tid blev det andå att umgås :)

Ikväll ska alla på Oxyd opening party, men jag ska jobba som sagt så de blir ingen utgång för mig, det får bli en annan gång!

Nej nu ska jag försöka sova lite en timme kasnke sen är det airport som gäller!

No sleeep

Ytterligare en händelserik vecka har paserat här i Side. Familjen är här nu och det har firats födelsedag med en heldag på Royal Dragon. Trevligt och gott (med mycket mat)! Var även och firade lite med några kollegor efter vår supplierdinner i Söndags. Fick även närmare hundra grattulationer här på facebook från vänner och bekanta från när och fjärran. Tyvärr har jag inte haft tid att svara på alla men tack i alla fall allihopa.

I natt ska jag skicka iväg några bussar från Pegasos World runt två-tiden och efter en schema ändring ser det även ut som att jag kommer hålla utflykten Manavgat båt och shoppingtur i morgno. Känner att jag behöver förbereda mig lite mer i kväll och eftersom jag ska göra det och See off blir det inte mycket sömn.

Jag har börjat kolla upp möjligheten att resa hem under semestern i Agusti och än så länge ser det ut att bli kostsamt, men vi får se, skulle verkligen vara kul!

Familyarrival

Idag kom min familj på arrival arlanda. Tyvärr gick det inte så smidigt som jag hade önskat eftersom det blev en massa krångel och tog tid innan bussarna kom iväg men de kom i alla fall till hotellet som de skulle, de andra gästerna med.

Gårdagens depaarture blev inte riktigt heller som tänkt, minst sagt märkliga saker hände men men, man får ve beredd på det mesta som reseledare!

Har varit lite sliten på sista tiden sen i tordags då jag va off tillsammans med Laura och Tina. Vi åkte till en gård och red ut i skogen, lunchade på korner och låg någon timme vid poolen. Sen hyrde vi bil och körde till Antalya för attr se Innas konsert på Salinas club i Lara. Blev en trevlig kväll men sen hemkomst och lite trött dag efter men det är okej ibland!

Annars har jag fortfarande service telefonen som gör att man får va med om både det ena och det andra. Bland annat kan man säga att jag varit sjukhusguide den här veckan med ett antal besök på flertal sjukhus. :P