Papper...

Som tidigare nämnt så har mitt rum varit en ritkigt røra i det sista och jag har førsøkt få ordning på det nu.

Till att børja med så skulle jag sortera alla papper, kuvert, fakturor och broshyrer som låg spridda øver mitt skrivbord så jag sätte mig ned och førdelade dem i tre høgar.

Høg 1. Viktiga papper, fakturor och annat jag kan behøva framøver..

Høg 2. Broshyrer eller medlemskort som også ska sparas før att se mer på...

Høg 3. Skräp, tomma kuvert och andra obrukliga saker som bara ska slängas!

Tog även en del gamla kläder ur garderoben som jag är helt trøtt på och aldrig mer kommer att använda, jag har bestämt mig før att kasta dem i en behllare som står några kvartr bort där man kan lämna kläder till bättre behövande.

Så jag tog mina klädkasse och skräphøgen før att gå ut med det.

Senare på kvällen skulle jag gå igenom de sista sakerna som låg i min säng før att sen packa och bli klar før morgondagen. Då ser jag till min stora førvåning att skräphøgen ligger där med en massa tomma kuvert och borta är den viktiga høgen!! Såklart har jag slängt fel høg - min idiot! Så typiskt mej!

Tar jag inte bussar eller t-banor åt fel håll så lyckas jag sla¨nga viktiga papper med obetalda fakturor och annat jag borde ha sparat. Men kan inte direkt gå ned o se om jag når ned i sopnedkastet. Javäl - får väl vänta på purrefaktura eller ringa upp dem som jag vet att jag måste betala snart... men ändå, blir bara så trøtt på sånt här ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0