Helgkos <3

Har varit en ganska mysig och lugn helg. Har träffat vänner och myst lite hemma, fixat o planerat lite i rummet (som aldrig blir klart).

På lördagen var jag och Lisa en tur på Storo - åt lunch på Egon och shoppade lite, jag köpte en fin tavla och en ram till en annan bild som jag redan har. Fick detta till väldigt bra priser, hittade även fina syren blommor och en vas till dem :)

På kvällen kom Ellen som jag inte har träffat på länge och vi åt Pizza från Peppes, inte min favvo men det fungerar ibland och som sagt, här i nydalen har man inte alltid så många alternativ. Blev även lite catch up på TV serier som jag missat att se i veckan. Greys, Carrie och Idol ;P

Söndag - fint väder, brunch med Linnea på Bislett i solen, sen drog vi hem till mej för att fortsätte projektet med mitt rum. Vi skulle sätta upp tavlan och spegel men fick problem när vi insåg att min gippsvägg egentligen är gjord i betong. Detta förklarar även varför min målning har lagd sig så ojämnt för tydligen ska man ju tvätta en betong vägg först, när de frågade på färgbutiken vad jag ahde för vägg svarade jag en "vanlig vägg" och då sa det att om det var gipps så behövde jag inte tvätta den - det tyckte jag lät bra. Men de ojämna resultatet visar att det inte var ett så smart drag.
Nu vet jag detta tills nästa gång jag ska måla en vägg, man lär sig av sina misstag som det heter och jag har inte målat väldigt många väggar förr.

Sen kom Ina på besök, hon var också nyfiken på lägenheten och kom med massa bra tipps till min walkincloseth hur vi kan få den att bli mest möjligt praktisk och fin.

Linnea hade även bra tips på väggdekor och efter lite eftertanke har jag kommit på hur jag vill ha det. Ska bara verkställa. Kommer nog blir superfint till sist! Tur att man har vänner som är smartare än en själv. Och bättre på inredning.

När det är komplett kommer det upp bilder på bloggen ;)

Sen tog jag en kön springtur längst akersälven och mariendalsvannet, en underbar springsträcka med flera fina vattenfall i solskenet. Behöver bara vänja mig vid tanken på att jag inte behöver jacka och halsduk när jag ska ut och springa längre - det blir alldeles för varmt.

Funderar på om jag ska anmäla mig till något spring lopp snart för att komma igång med springningen på allvar, Ellen ska ta halvmara, kanske jag också borde slänga mig på det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0