Peace by peace

Det blev ett besök på IKEA i början av veckan - vi har nu köpt in gardiner, matta till vardagsrummet, lite extra bestick och glas. Köpte även nya sängkläder till större säng - lakan, påslakan, extra stötteben, gardinstång och så vidare... Lite i taget, sakta men säkert bygger vi upp vårt lilla hem. Även internett och TV kanaler har vi införskaffat.

Vi fick väldigt mycket TV kanaler jämfört med vad vi haft tidigare och tydligen är det inkluderat. Vi har till och med flera svenska - SVT1, SVT 2 och gamla goda 4 an. Drömsernario, men såhärångt har jag inte haft tid att se på tv så har inte direkt fått känna på det än.

Mycket känns som lyx här och jag kan inte vänta tills jag fått i ordning rummet , hittils har jag bara nedmonterat två stora garderober som jag har haft på rummet och nästa steg blir spakla igen gamla skruvhål och på med färg - sen ska jag köpa ett par fina gardiner. Känns dumt att göra det innan man vet hur färgen blir.

Annars känns det som mycket stress på jobbet just nu, speciellt eftersom det är en kort månad när påsken närmar sig.

Ser fram emot en tur till Sverige och ett par dagar extra ledigt för att komma i ordning med allt. Om det är något jag behöver så är det tid känns det som för jag vet bara inte vart den tar vägen. Känns som att jag har massa att göra men inte får någonting gjort. Detta är en jobbig känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0