Hot Mojo

Idag var jag och Thao på Hot Mojo/Bikramyoga som vi länge planerat en ikke lyckats genomföra.

Det var... En upplevelse. Svettigt som tusan och egentligen ganska äckligt. Detta ärr altså Yoga i ett rum som är uppvarmt till 38 grader.

Eftersom vi inte varit där förut visste vi inte ritktigt hur det fungerade. Mitt första intryck var att det luktade ganska illa vid salen och snart fann vi ut av att det var Yoga mattorna, klart det när man svettas så mycket, lagom äckligt.

Tydligen en poppulär klass då rummet var fullproppat med folk. Jag gillar i vanliga fall Yoga men jag har nog aldrig svettats så mycket i hela mitt liv trotts att själva yoga programmet i sig inte var speciellt utmanande.

Folk som hade vart där tidigre hade med sig handdukar att lägga över yoga mattan och det var ju smart med tanke på hur svetten rann, det kändes ritkgit äckligt att ligga och svettas på en stinkande matta som många andra också hade svettats på.

Men i efterhand så måste jag säga att det trotts allt känns fräscht (efter att man dushat), som att kroppen har blivit renad.

Innan jag går på detta passet igen så ska jag definitivt köpa egen Yogamatta samt ta med mej egna handdukar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0