Första Mac inlägget :)

Detta är första inlägget som skrivs från min egna Mac Book Air - en riktigt skönhet.

Innan denna har jag använt en e Machine (Acer) som jag köpte i 2008 - den var då det billigaste man kunde hitta i marknaden. Den är ca 4 CM tjock när den är hopfälld och väger ca 5 kg. En riktig koloss.
Den har dock tjänat sin uppgift bra - jag har haf lite problem med den men nu väntar nya tider.

Mac Book Air känns sagolik i jämförelse och kommer att vara så smidig att ta med sig och att arbeta med - jag behöver inte längre skämmas eller hitta på en nöd lögn i de tillfäller jag ska ha med min dator i kundemöten. Det kommer nog att vara en liten övergångsperiod nu när jag ska få över allt material till den nya datorn men snart ska jag bara ha denna och den andra får infinna en plats i garderoben.

På tala om garderob så var vi på visning till vår dröm lägenhet igår och den motsvarande förväntingarna. Vi fick god kemi med ägaren och väntar med spänning på ett svar idag - Hoppas, hoppas, hoppas!!!

Har även haft syster på besök i helgen - har blivit lite god middag, något glas vin, lite shopping och bäst av allt, kjälkeåkning på Holmenkollen. Måste göras igen, med lite bättre utrustning...

Ikväll blir det jobbing på resturanten - hoppas det blir relativt lite folk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0