And so it went our way... at last.

Lägenheten är vår - vi ska träffa ägaren i morogn för att skriva kontrakt och sätta in depositum.

Det blir underbart att få flytta in i något som känns som ett ritkigt hem. Balkong och walkin closet känns som höjdpunkterna men också att det ligger i ett trevligt bostadsområde utanför staden istället för en getho gata mitt i sentrum. En sak kan jag säga säkert, när vi flyttat ut i Nydalen kommer jag nog aldrig mer att röra mig i området runt Oslo S och östkanten av de sentrala delarna i denna stan.

Denna lenken är ett ganska bra exempel på vaför:

http://www.vg.no/linkdeling/facebook.php?artid=10107078&

(vårt grannhus blir bombat)

Eller för att inte nämna vad som hände häromkvällen när jag var på väg hem, tänkte ta mig en tur in på Rimi för att handla mat precis när jag ser att polisen kör upp till Rimi och springer in där. När jag kommer närmare ser jag hur kassören har blod rinnandes längst halva huvudet och hur det ligger en man utan skor på marken och skriker för att polisen håller i honom (skäms lite för att han var svensk).

Detta är bara några få exempel på stämmningen som präglar området och därifrån ska vi BORT! Det räcker med närstan två år altså.

Nydalen känns mer fridfullt och fem minuters gång till jobbet är perfekt, har även ett litet bageri/kaffe på hörnet från där vi bor, så som jag alltid har drömt om. SATS ligger också nära och där tänkte jag börja nu :)

Vi var på IKEA igår och jag ska slå till på en 140 säng istället för en 90 säng som jag tidigare har sovit i.

Denna flytt känns som en riktigt uppgradering och det ska bli ritkgit skönt även om det kommer kosta en del... Det får det bara göra man måste ju leva för stunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0