Året 2013

Då har också detta året passerat, det har gått i rekordfart måste jag säga. Mycket har hänt.

 

När året startade höll jag fortfarande på med min multijobbing. Jag hade tre- fyra jobb samtidigt som mitt huvudsakliga jobb på Phonero gick bättre än någonsin. Jag fick många presentkort och blev på kick offen utnämnd av både kundesentret och ledelsen för mina insatser.
Andra gången på rad blev jag utsedd till Premium Club vilket senare gav en tur till Grand hotell i Stockholm med Phonero.

 

Eftersom det gik så bra och hade gjort det över en tid så bestämde jag mig för att avveckla alla de andra jobben jag hade, jag slutade på restaurangen, jag slutade på mötebookingen och gav upp nätverksverksamheten till fördel för ett mer normalt och hälsosamt liv.
Jag hade haft ett jobbmarathon över lång tid som var ganska extremt. I min blogg i Februari skrev jag "jag börjar inse att en person inte är gjord för 3 jobb", så efter det valde jag att fokusera på ett...

 

Nästa stora händelse var att Sanna och jag ÄNTLIGEN kom till handling med våra flyttplaner eftersom vårt tidigare hyreskontrakt gick ut. Vi hittade tidernas bästa lägenhet som vi numera stortrivs i - detta har varit ett stort projekt i år eftersom vi har brukat väldigt mycket tid på inredning och flyttprocessen i sig.

 

I samma veva som vi flyttade till Nydalen började jag även att träna på SATS som jag har gjort en hel del från och till under resten av året - jag hittade tillbaka till Yogan som jag faktiskt saknat mycket sedan den tiden jag gick på Elixia (mellan det gick jag på Actic när vi bodde på Calmeyersgate). Det har även blivit mycket springning periodvis, speciellt mycket på våren och sommaren.

 

Det blev påskfirande hos storasystern nede i sydsverige och då fick jag även möjligheten att hälsa på Annika och Linda där nere så även påsken var utomordentligt trevlig på många sätt.

 

På vårkanten hände även något som skulle komma till att förändra allt. En kunde som jag hade beökt genom jobbet tog kontakt för att de ville tillby mig ett jobb och det ledde till en spännande rekruteringsprocess som jag valde att hålla hemlig för dåvarande arbetsgivare av olika skäl...

 

Resultatet av den processen blev i sin tur att jag sedan valde att byta jobb och avvecklade därför min verksamhet hos Phonero till sommaren och ferietiderna för att starta på nytt hos Enghouse Interactive i Augusti.

 

Sommaren var en härlig tid, jag minns hur det började med fantastiskt 17 maj firande på vår rymsliga balkong i den nya lägenheten, Linda och Anna vara då här på besök och vädret var fint, vi solade och koste oss till max.

 

I juni drog även jag och Sanna på Summerburst i Göteborg för lite partaj, passade mig bra då eftersom jag hade en period då jag gillade att höra på hög musik.

 

Semestern innehöll även tre veckor på Gotland som var ritkgit härliga, fick god tid med både vänner, familj och ensamtid. Något som jag kännde att jag behövde under den tiden då jag hade lite av en innre kris eftersom det blev stressrelaterat att släppa taget om de jobbet som jag hade hållt så hårt i trotts allt som hade hänt där...

 

Det gjorde även att jag läste mycket i böcker om personlig utvecklign, det var faktiskt riktigt givande.

 

I mitten på Augusti började jag nya jobbet - det började med en kick off på huvudkontoret i Stockholm som blev första resan av många som följde... i löpet av hösten har jag vart i Bergen tre gånger, Stavanger två gånger, haugesund, Ålesund, Trondheim två gånger, Molde och Mosjöen. Detta i förbidelse med mässor (huvudsakligen Atea Community) och konferanser med jobbet, vi har även haft arrangemang med middagar och festligheter i Oslo området så det har varit ett späckat skjema och mycket kul som har hänt!! 

 

Har även varit på ett par resor på egen hand, jag besökte Annika i Göteborg på hösten och vi åkte även tillsammans till Stockholm för att gå på mässan Allt för Hälsan. Var kul och Inspirerande.

 

Det har varit mycket nytt att sätta sig in i på nya jobbet men jag tror att jag har klarat det ganska bra så långt.

 

Men det var nog välbehövligt med detta lilla vinter braket som vi har nu så man får möjligheten att distansera sig lite till saker och ting landa lite för att sen ta nya tag i Januari.

 

Detta var i korta drag vad som har hänt i 2013 - ett väldigt spännande år där jag har tagit många chanser, vågat sattsa, vunnit stort men också förlorat... Alltogether är jag mer än nöjd, mycket av det som har hänt har varit resultat långt över det som jag ursprungligen hade förväntat mig, och jag brukar ha höga förväntningar. 

 

Projektet i 2014 blir att försöka finna en balans i allt detta men det skriver jag mer om i nästa år.

 

Detta blir det sista som skrives i denna bloggen i 2013, nu väntar bara ett trevligt nyårsfirande med mina bästa tjejer här i Norge. Gott nytt år till er alla!!!

 

 


Kommentarer
Postat av: Felicia

Om jag inte minns fel så var jag och Anna vid dig på 17 maj..elleeeeeer???

Svar: Såklart ni var - skrev jag inte det??
Emelie

2014-01-10 @ 18:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0