Är det möjligt?

Var redo för en fullspäkkad dag idag med tre olika möten på olika sidor av stan och ingen plan på att komma till kontoret.

Först skulle jag ut till Sandvika kl.09:30, sen Grorud 12.00 och till sist Adamstuen 14.30.

Hade även gett besked till mina chefer att jag inte kommer på kontoret på grund av mötr hela dagen.

Det första som sker när jag ska gå ut från lägenheten på morgonen är att jag får ett SMS från min kunde, är desvärre sjuk idag, vi må utsätta möte. Javäl, då fick jag dra till kontoret ändå.

Ett par timmar senare pakkar jag ihop alla mina saker och drar till national teathret för att ta tåget vidare till Grorud. Precis när jag kommer till National så ser jag att jag har fått ett missat samtal på mobilen. Ringer tillbaka och såklart är det min kunde i Grorud som säger att hans kollega var tvungen att dra hem på grund av sjuka barn, så han måste gå in som projektleder och hålla i allt ansvar, vilket gör att han inte har tid till möte.

Hopplöst läge, går till Wanes Coffe för att äta lunch och sitter nog här och jobbar lite på datorn istället för att dra tillbaka till kontoret till nästa möte. Detta gör bara min dag väldigt inneffektiv vilket är det sista jag behöver just nu. Känns som att månaden kommer att sluta dåligt.

Hela våren var det en massa helgdagar som påsk, pingst, vinterferie och årsuppgör som bromsade upp processer. Har tänkt hela tiden att hösten kommer bli en bättre tid, men nu verkar det vara sjukdom som är problemet istället.

Det ska inte vara lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0