Seriously. What is wrong with people?

Ibland orkar jag bara inte. En av mina kunder som jar har haft kontakt med länge och som varit väldigt trevlig och positiv, skulle jag besöka på fredagen för att "klara upp de sista detaljerna" Hade räknat på fakturor som de sänt mig och följt upp dem under en lång tid trotts att det bara rörde sig om ett fåtal mobiler (inte så mycket pengar för min del). Så jag tog t-bana 5 runt hela stan, från sentrum till Ökern går upp till kunden på avtalad tid OCH DÅ... är de inte ens där?! Hallå?! Ringde dem dagen innan och då sa de "ja, vi sitter här och väntar på dig vid klockan tio i morgon" Försökte ringa dem två gånger men fick bara telefonsvar och väntade i tio minuter innan jag bestämde att de absolut inte var värda att bruka någon mer tid på.

Om man av en eller annan grund inte tänker vara på sitt kontor när man har avtalt ett möte så kan man väl i vart fall ge besked om det?! Jag fattar inte hur folk är funtade. Uppskattar mer de kunder som säger att de inte är intresserade i första telefonsamtalet för då kastar man inte bort tid på dem.
Det ser ut som att de blir en ganska tråkig helg, de flesta är i Stockholm på summerbust, kul för dem, önskar nästan att jag också hade åkt.
Jag har i alla fall städat hela vår lägenhet och nu ska jag fixa en del jobbgrejer som ska bli klart till nästa vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0