Årskrönika 2012

Jag har en liten tradition på min blogg, årskrönikan. Denna bloggen startade i 2007 och varje år sen dess har jag haft en eller annan uppsummering årets sista dag även om de ibland innehållit texten "sen hände det en massa som jag inte orkar skriva om" hehe... Jag har kanske varit lite lat med andra ord, men vissa år har den varit ganska omfattande.

Det fina med att skriva blogg på detta sättet är att man kan se tillbaka och minnas saker man annars hade glömt. Jag hade ingen aning om vad jag gjorde i våras för exempel men nu när jag läst igenom det så minns jag allt som hände.

Det blir inte en alltför utförlig krönika i år men en sammanfattning ska jag allt få ihop.

Altogether så har ju 2012 faktiskt varit ett fint och givande år, jag har verkligen fått testa mina gränser mer än någonsin förr, och visat att jag varit stark nog att överleva det.

Det har till stor del kretsatt kring jobb - mitt kära säljarjobb som jag ibland älskar och ibland hatar, emellanåt har det varit nära att de tagit död på mig tror jag men jag har överlevt och klarat mig ganska bra tillsist. Det har utspelat sig en bergodalbana utan like - jag nådde en topp men föll ortoligt hårt efter det - februari-mars- april och maj var extremt tufft. Jag tror inte att jag har gråtit så mycket någon gång faktiskt. Inte ens när jag bodde i USA. Detta var tuffa tider minst sagt. Historien bakom varför det blev så är i och för sig ganska lång och invecklad. Lite för lång för en årskrönika. Men hur som helst, efter fallet jobbade jag mig upp igen till en mer stabil uppgång som gjorde att hela hösten faktiskt blev ganska bra.
Detta gäller altså mitt huvudsakliga jobb som bedriftsrådgivare i Telecom... och detta gäller reslutaterna. Utom det så har det ju varit en hel del dramatik som utspelat sig infanför kontorets väggar, kanske mer än vad man någonsin får uppleva på ett "vanligt jobb"... men det tillhör väl den biten som är spännande antar jag.

Det har ju kommit ett par jobb till med längst vägen. En dag när jag bokade möten så kom jag till en speciell "kund" som inte ville ha möte om telefoni men han ville ha möte med mej som mötebookare. Va? Jag fattade ingenting - men då detta var i ganska knapra tider så bestämde jag mig för att se lite närmare på saken. jag började med mötebooking för denna firman.

Innan det hade jag även sökt till Vapiano - bara för att ha lite helg jobb vid sidan av. Jag gick på en gruppintervju och fick jobbet - var med från öppning tills nu.

När jag fått resturang jobbet igång tänkte jag lägga ned bookingjobbet men fick ett nytt erbjudande som jag inte kunde tacka nej till och så var jag fast med tre jobb.

Nu i Desember har jag även dragit igång ett fjärde projekt med närverk... det är kul och spännande men eftersom jag inte har haft extremt stora utrymmer av tid till detta låter jag det ligga på is litegrann och tar det som det kommer.

Planen framöver är väl att avveckla lite med jobbingen för att få mer tid - ett av jobben kommer jag sluta inom kort tror jag i alla fall. Jag måste ju ha lite liv oxå...

När jag tänkte tillbaka på 2012 så kändes de som att jag inte haft det - men bloggen påminnde mig om att jag har gjort en hel del - har haft en massa besök. Mamma och Pappa var här i början av året och i slutet. Var mycket med kusin Emma när hon bodde här och även hennes familj var på besök ett par gånger. Linda och Felicia var här på 17 maj, runt den tiden träffade jag även My och Jenny som var i Oslo på besök hos andra vänner.
Jag hängde väldigt mycket med Emelie Svedner under våren och vi "firade" påsk tillsammans i Oslo, hade lite SPA och andra grejor för oss. Nu på hösten fick jag även besök av Annika då hon var på arbetsintervju och Felicia när hon var uppe med familjen...

Jag hade en underbar semester hemma på Gotland i sommras där det blev en massa mysiga stunder med sommarbad både på strand och kalkbrott flera gånger - samt en massa andra event.

Lika fin var julen även om det var en kortare tur hem och jag fick inte tid att göra lika mycket - men tycker ändå att jag han med en god del.

Var ju även på en liten utlandsresa i Frankrike med Premium Club på jobbet - var ganska häftigt ändå. Och en bekräftelse på att de såg att jag kämpade, fasten jag inte hade så bra resultat i våras.

Träningsmässigt har detta året nog varit ett skämt - visst jag har tränat en del men när jag läste igenom bloggåret 2012 så hade jag skrivit minst 5 gånger - nu är det på allvar nu ska jag bli nyttig, sund och träna mycket. Ingen kommentar på det. Hehe. Vet bara att jag varit medvetet lat och frossat en del de sista veckorna. Får bli nya tag snart - men ska inte lova för mycket. Bara till mej själv. Måste lägga upp en plan som faktiskt fungerar. Men planerna till nästa år får komma i nästa inlägg.

Sammanfattningsvis få jag säga att 2012 var ett lärorikt år på många sätt. Jag har lärt mig mycket den hårda vägen. Men även haft mycket fritid till annat kul. Och änsålänge har inte jorden gått under som jag var orolig för ett tag - bara det är ju någonting man kan vara tacksam för. Men det är en dag kvar... I morgon blir det nyårsfiring med Lisa och hennes vänner. Jag tror det kan bli hur trevligt som helst.

Gott nytt år allesammans så hörs vi igen i 2013! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0