7 timmars shopping

Idag gick jag ut på stan runt klockan 13.00 och kom inte hem försen 20-20.30 på kvällen. Hovedsyftet var att finna en utstyrsel att ha på meg på nyårs afton men behövde även köpa lite basics och hudprodukter.

Tiden gick fort och nyårs kläder var inte lätt att hitta! Till att börja med så visste jag inte helt vad jag ville ha men tänkte köra på nån svart klänning vilket känndes lite som ett säkert kort, men tråkigt, kankse några flashiga skor till?? Hittade en svart klänning på MQ som kändes OK, möjligtvis var kjolen i kortaste laget - senare under shoppingturen hittade jag en brun/bronsig paljettkjol som löste det problemet - tänkte dra den över och är ganska nöjd med resultatet. Nu behöver jag inte längre några skor som utmärker sig, inte heller smycken som jag värderade. Paljettkjolen gör mer än nog när det gäller att få lite blingbling på utstyrseln. Nu är det ett par fina basig pumps med ganska kraftiga klackar jag vill ha för att komplettera.

Ganksa kul att kjolen var lite rödbrun ton i - delvis för att det matchar mitt hår. Jag vill alltid matcha.
Sen följer det även min brun-period som jag är inne i just nu, allt jag har köpt i det sista har varit i olika bruna nyanser, av en slump egentligen men det brukar vara så att jag ställer in mig på en viss färg under en tid.

Skulle även prova ett par svarta stövlar bara för att de var på REA men de var inte så sköna, istället prövade jag ett par i riktigt skinn som var mycket skönare. Så det som eventuellt skulle ha varit ett REA köp slutade med äkta skinnstövlar som var allt annat än billiga, typiskt! Får tänka lite till på den innan jag börjar använda dom på riktigt...

Som sagt var även ute efter lite basic - långärmad neutral svart tröja borde ju inte vara så svårt men om de ska sitta fint så är det faktiskt det. Köpte en vit och en svart på MQ eftersom jag tänkte att det förmodligen är det bästa jag hittar av passform, HMs är väldigt B.

MEN bara någon timme senare provar jag ett par på Lindex av bara farten som visar sig sitta 10 gånger bättre- den vita hade dessutom fina ränder på sig vilket känns bättre än helvit. Dessa var dessutom ca 40% billigare så köpte dem och lämnade tillbaka de från MQ. Är fortfarande lite lätt chockerad över att Lindex levererar bättre på passform än MQ, när förändrades världen?

Utöver det var det bara lite småsaker som åkte med.

Första heldagen i Oslo efter julsemestern hemma och som en sann arbetsnarkoman måste jag säga att jag redan saknar jobbet på kontoret och längtar tillbaka dit lite. Resturangen därimot som jag ska spendera de två kommande dagarna på saknar jag inte... Dags att börja planera hur länge jag ska vara kvar där egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0