Det snurrar i min skalle

Det har vart full rulle sen första dagen jag landade i Oslo. Har knapt vilat i en sekund. Många "ska göra" och "måste" snurrar i mitt huvud och det blir svårt att slappna av, känner mig lite överstressad ibland när de egentligen inte behöver vara så, och stress är ju inte så sunt för kroppen så mitt sätt att få ordning på detta är att skriva en lista med punkter på allt jag borde göra.

Då får man de framför sig istället för att det snurrar i huvudet och känns som hundra saker när det kanske egentligen bara är tio saker. Sen bockar man av dem en för en när man får det avklarat, då känns saker lättare.

Det som tagit mest av tiden är att jag fått i uppgift att översätta lite material för Vapiano till norska samt en fet restskatt som är felaktigt beräknad och jag måste gå igenom allt det. Sen är de lite fakturor och andra grejor som ska sändas och betalas och så vidare plus bankärenden och andra grejer. Plus att jag försöker komma igång med säljar jobbet igen, ta upp saker man lämnade innan semestern och få lite översikt där...

I övrigt så är statusen i Oslo regn. Tur att man fick en del sol där hemma på Gotland :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0