Vikt chock!

Jag hade en anelse om att jag gått upp lite i vikt då jag fått ta en storlek större när jag shoppat i det sista men när jag ställde mig på vågen idag på gymmet var detta bortom det jag trott! Har nog aldrig vägit så mycket.
Har säkert sagt att jag ska starta "nyttiga livet" flera gånger förr, sist var det en veckas förkylning som kom i vägen. Men NU, NU har jag fått mitt livs wakeup call. Från och med dagens dato 16/4 2012. Inga sötsaker, inga fredagsvofflor, inte något helgfrosseri, inte soffkväll istället för träning, ingen cider, definitivt ingen läsk, ingen mer wiener merlange på jobbet, IM DEADSERIOUS ABOUT THAT! Skjerpings big time, jag måste fan räknas som överviktig (även om det kanske inte ser ut så).
Jag menar absolut inte att målet är modell smal men jag borde i alla fall gå ned 10kg för att landa på det som är min normalvikt. No joke.
Hur kunde det bli såhär? Eller okej, denna helgen är kanske ett ganska bra svarsexempel.
På fredag var det utgång med jobbet. Fri dricka hela kvällen, vi gick på Peppes Pizza och sen till Tempest där vi såg en hockeymatch. Lördag, sov, sen hockeymatch på O'learys med tjejerna, Brynäs mot skellefteå i slutspel, jag åt Chicken Faijita Burger och drack Peppsi, även på Söndagen hamnade jag på O'learys för att se nästa matchen i slutspelet, då blev det quesedillas med kyckling, massa ost och Peppsi... Had eätit pannkakor tidigare samma dag. Detta ger mig ganska gott svar till viktökning, jag har slarvat som fan och tänkt att det inte gör något för att det är helg.
Men idag är det jag som skriver ett avtal med mig själv, det kanske låter patetiskt men ibland bara måste jag typ signera ett kontrakt med mig själv för att jag ska hålla någonting. Det här är ett sånt tillfälle. Nolltollerans i två månader minst, ska det drickas får det bli vin och inga större mängder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0