Ett år i Norge <3

Idag är det exakt ett år sedan jag anlände hit till Oslo och min kära vänn Linda mötte mig vid bussterminalen klockan sex på morgonen. Sedan satte hela äventyret igång med jobbsökande, lägenhetsletande, partysvensk livet och mycket mer...
Ett år senare har jag nyligen börjat på mitt femte jobb i Oslo. Efter att ha varit Demo-crew för Concept Communication, servitris på la Dente, säljare på EUD och RiksTv. Nu sist men inte minst bedriftsrådgiver på Phonero.
Har mött mycket kul folk och hittat på både det ena och det andra. Sweet, jag gilllar Oslo och blir nog kvar här en stund till...
Idag hade jag även mitt första möte/salg. Inte precis så som man tänker sig ett möte och kontraktsignering med ett företag. Vi satt inte på ett kontor och diskuterade med en bunt papper.
Företaget vi mötte var en målarfirma med ansatta från Makedonien, som vi mötte på deras arbetsplats så vi fick klättra upp i en byggnadsställning och sitta i en liten trång barack på en stol och ett skrivbord haha. Enkelt och greit, signering blev det trotts störande moment i form av en kompis till företagaren som kom och avbröt med sina så kallade kunskaper om andra tillbud på marknaden. Efter om och men blev det okej ändå, signering i alla fall.
I morgon blir det ett möte av lite annan karaktär. 250 ansatta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0