A memory of a friend




I går natt hamande jag i en lång konversation med min bästa finska vän Jenni på facebook. En massa gamla minnen kom upp från "the volcano-days" och våra äventyr i Antalya och Kemer. Speciellt den gången då vi efter vulkanutbrottet såg ett märkligt sken på himlen och jag var helt övertygad om att vi stod under en komet och jordens undergång.

Jenni hatade mig när jag gick upp varje morgon för att jag aldrig kunde vara tillräckligt tyst då vi sov i samma rum, men vi inte kunde somna på nätterna för att vi låg och vred oss av fniss och skrattade år komiska situationer som uppstått under dagen. 

Vi grät tillsammans när vi var olyckliga för vi var fångar i Antalya med en massa märkliga människor som vi inte förstod oss på. Vi sprang gladerligen på bazarer varje tisdag och torsdag och hittade våra egna äventyr på Antalyas gator. 

Jenni är nog en av de sötaste människorna jag vet och många på nazar minns henne för hennes framträdande på sales-träningen där hon myntade uttrycket "sun, tan and fun" Som med finsk brytning låter mer som ett rim "San-tan- and fan"  

Ååååh, vad jag saknar dig min underbara vän. Två månader i Antalya hade vart en mörk tid om det inte var för dig, du gjorde den till guld <3

En dag kommer jag till Findland och då ska vi bada bastu och äta sommarsoppa, det är något som är säkert.

Kommentarer
Postat av: Calle

Fint skrivet!

2011-06-01 @ 21:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0