Nu händer det grejor!

I går klockan halv nio så gick jag och my in på kontoret med en enda tanke, att säga upp oss. Det gjorde vi och gick snart där efter därifrån och satte oss på ett fik. Tyckte lite synd om chefen men som man beddar får man ligga heter det ju och det stämmer så bra.

Senare samma dag, när jag är på väg till gymmet, ringer en man ifrån GoExelence (eller något liknande, vet inte ritkgit vad de hette) och vill avtala en tid för arbetintervju. Vi pratar ett tag och bestämmer att jag ska komma dit i morgon på arbetsintervju.

När jag kommer hem ifrån gymmet bestämmer jag mig för att ringa upp en kille på Viasat som jag tidigare hade en kontakt med om ett jobb som jag senare nekade. Jag frågar om de fortfarande behöver folk, det gör dom. Vi bestämmer att jag kommer på arbetsintervju i morgon.

Jag går en liten promenad med Matilda sen möter jag upp My för att gå ut och äta på Fridays. Efter en riktigt mysig kväll med massa prat om allt och inget hamnar vi på en bar längst Karl-Johan för en drink.
Bara äldre folk där men efter ett tag kommer en engelktalande man som är i sällskap med två äldre norrmänn fram till oss och börjar prata.

Det visar sig att han är någon form av "IT-entrepenör" som reser runt hela världen och de andra två jobbar med en ekomomi-rådgivnings-firma som främst riktar sig mot bilindustri. De söker en person till sitt förtag som kan kontakta företag o prata, någon form av marketing tjänst. Oklart. Men i alla fall tycker de att både jag och My borde komma på en arbetintervju.

Tysken vill dessutom sätta mig på ett års intership i sitt IT-företag. Under förutsättning att jag kan tänka mig att flytta till tyskland då. Haha.

Det är verkligen inte svårt att hitta jobb här i Oslo. Nej, nu ska jag ta och förbereda mig på mina intervjuer och boka klart alla biljetter så att jag kommer hem i påsk.

Ha en fin dag!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0