Åååh, mitt lilla Norge :(

Som alla hört har det som numera är mitt hemland drabbats av en fruktansvärd tragedi nu i dagarna. Otroligt sorligt och hemskt att någon kan göra så...

Så klart är det värsta alla som blivit påverkade direkt genom dödsfall och skador, mist annhöriga osv. Men för min egen skull så oroar jag mig också över mina fönsterrutor där hemma som mest sannolikt har blivit inblåsta av tryckvågen efter bomben som expolderade i Oslo Sentrum. Tyvärr finns ingen där hemma som kan se hur det är eftersom både jag, Sanna och Christian är i Sverige. Sanna har i alla fall kontaktat vår hyresvärd som skulle höra av sig när hon visste mer. Inte kul att komma hem till en säng full av glassplitter även om jag då inte hade varit den värst drabbade.

Lite glad får man ändå vara att man faktiskt befinner sig hemma i trygga Sverige på semester när något sådant sker.

Min semester har dessutom varit bra såhär långt. Har mött många fina gammla vänner och fått möjlihet att umgås med dem och familjen. Har ju faktiskt en hel vecka kvar som troligtvis kommer att innehålla liknande aktiviteter :) Vänner och familjemys...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0