A little bit of everything

Det har vart full fart här senaste dagarna. På onsdagen skulle jag ta en liten springtur med Santiago. Tanken var att springa från Majorstua till Frognerparken och ta några varv där. Eller min tanke var. Efter att han sa att vi skulle ta en tio minuters instickare på en väg, och bara en kurva till och så vidare så började de bli en massa uppförsbackar och till slut hade vi sprungit hela vägen upp till Holmenkollen (Oslos högsta punkt, där de hade skidVM bland annat). Såklart fett jobbigt och jag ska vara ärlig, jag orkade inte springa hela vägen men joggade, sprang och gick lite omväxlande när backarna var som värst. Fin utsikt på toppen i alla fall och lättare att springa i nedförsbackar på vägen tillbaka. Vad kan de ha blivit då, drygt 2-2,5 timmars springtur.

Men den dagen var inte slut där. Det blev en liten mitt-i-veckan utgång med några från jobbet, som tur är blev det inte jättesent men tillräckligt för att dagen skulle bli slitsam på jobbet dagen efteråt.

Så torsdagseftermiddagen/kvällen spenderades med en pizza och avslappning i soffan för mig.

Men var ju såklart tvungen att förbereda mig lite på mitt besök i Tingretten nästa dag. Skulle ju möta upp för att sätta EUD i konkurs. Men hör och häpna. Under kvällen när jag sov på soffan så har de ringt en massa i min mobill som jag missat och jag hade även fått ett sms från f.d. chefen Eivin som påstod att han nu sättit in 17080 kr (skulle egentligen ha 14-15 000 innan skatt) på mitt konto och han ville att jag skulle trekka tillbaka konkursbegärningen. Nästa dag kunde jag konstatera att pengarna kommit in så jag fick gå till Tingretten och avlysa konkursen. Slutet gott allting gott. Eller ja, egentligen ville jag ju sätta dit skurken och att de verkligen skulle gå i kk men inte så mycket att göra. Skönt att man fått pengarna i vart fall.

I morgon Lördag blir det åter igen en tur till Sverige och Göteborg, staden jag aldrig tidigare besökt, för att gå på Liseberg med sötaste Anna och några tjejor. Blir Kul!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0