Tusen strålande solar

När man reser eller har tid över så är det alltid bra att läsa en bok, är faktiskt inne på min tredje inom en kort tid vilket är ganska ovanligt. Jag brukar inte läsa så ofta men när jag hittar en bok jag gillar har jag svårt att slita mig ifrån den.

Först läste jag "En sorts Kärlek" och uppföljaren "Änklingen" som handlade om en man vars fru dog i bröstcancer, en väldigt rörande och bra bok osm kan rekomenderas varmt.

Nu läser jag "Tusen strålande Solar" som handlar om muslimska kvinnor som lever under krig och förtryck i Afganistan. Även det en mycket bra bok som får en att tänka på hur lyckligt lottad man är att vara född i den västerlänska delen av världen. Läs den!

Nu vill jag att min mamma och pappa ska komma hem snart, de där med at tva hundvakt ensam i ett hus på landet börjar göra mig lite rastlös. Mycket annat jag vill göra nu ju, träffa dom såklart, men sen även alla mina vänner som merparten av bor i stan. Men jag antar att det bllir tid för mer sånt längre fram under veckan :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0