As long as there is life, there is hope

Ytterligare lite CVn har delats ut idag, och ytterligare en lägenhetsvisning är avklarad. Det kanske verkar som vi inte gör något annat, och mycket riktigt, det gör vi inte.

Felicia är den ända som har börjat jobba på riktigt men i morgon kommer även jag och Linda spendera dagen på jobb. Ska bli kul faktiskt :)

Mer lovande jobb som jag nu har gett mitt CV till är Cubus i Oslo City, Olivia Resturang, Vero Moda i Aker Brygge, Haley Hanssen på Karl Johan... och några till! Några tar bara emot CV av sympati känns det som, men andra (de som jag nämnde) har varit ganska positiva. Har även sökt en del på internet, så får se om jag får några hoppfulla samtal snart.

Det ser liknande ut på lägenhets fronten, på några är man körd bara man visar sig på visningen där man trängs i en liten tvåa med äldre par, folk med stadig inkoms och allt annat möjligt, varför skulle de ge lägenheten till just oss?
Men på några har vi lyckats flirta in hos vid och på en vet jag att vi ligger "tvåa" tar de andra inte den går den till oss. Sen har vi min doldis, på ett sätt har jag lyckats få nys om en lägenhet som inte finns på annons. Jag har trackat den här killen som fan och ringt, smsat med mera och sagt att han inte behöver lägga ut den, vi vill ha!
Jag vet dock inte om jag kan lita på honom, han ska ringa mig i morgon när han är på sitt kontor... annars ringer jag, trust me ;)

Så jag vill recitera min rubrik, för hoppet är inte ute men kampen fortsätter. Så länge det finns liv, finns det hopp...

Kommentarer
Postat av: Linda

Rätta takter! Om han har en lägga så ska vi den ha så är det bara..hur läskig du än är;)Han har liksom inget val! Nattinatti nu bruden..dags att krypa till kojs för imorn ska kiwisarna ta kål på mig;p

2010-10-19 @ 22:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0