Europas rikaste land

På ingen annan plats kan det väl kosta 44,50 för att köpa två mjölk och lite havregryn? I norska kroner dessutom, så de blir val minst 50 SKR. Vi betalar dessutom 11 500 norska i hyra, säker 13-14 000 svenska. För ca 40 kvm.

Det svider lite såhär innan pengarna har börjat rulla in. Registrerade i alla fall alla de timmar jag jobbat för Concept. Så några kronor extra får jag snart. Men inte så mycket. Längtar efter ett heltidsjobb.
Ska på intervju på RIMI på fredag :) kanske finns det hopp där. Men någonting dör inom mig när jag tänker på att ta ett jobb i en matbutik. Men kanske bara över vintern i så fall så kanske jag kan hitta något nytt till sommaren.

Det är inget fel på att jobba i matbutik, inte alls. Men ni kanske förstår om jag säger att jag är 21 år och jag har redan spenderat 6 år med att jobba på ett sånt ställe. 
Men kanske blir det annorlunda, kanske kan jag jobba mig upp lite och ta mer ansvar, kan ju utvecklas lite och få mer merit utav det på så sätt. Och har man trevliga arbetskamrater kan det faktiskt bli kul.

Nåväl, har ju inte ens fått det jobbet. Änsålänge står väl allt ganska öppet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0