En månad

Idag eller om de blir i mogron kanske så har jag spenderat en månad här i den Norska huvudstaden.
Trotts en del motgångar måste jag ändå säga att det har varit en väldigt lyckad tid!
För det första så bor jag ju med världens bästa sambos vilket gör att man aldrig behöver känns sig ensam<3

Vi har faktiskt lyckats med vårat viktigaste uppdrag under den första månaden, att finna oss en lägenhet för vår vistelse i Oslo. Vi har flyttat och gjort oss hemmastadda här.

Vart ute lite i stadens nattliv även om vi nog alla är överens om att vi inte har hittat den bästa klubben än. 

Alla tre har funnit någon typ av jobb och jobbat en del (även om det kanske inte är våra drömjobb), plus att vi har sökt en massa och vart på arbetsinterjuver både här och där. 

En kort summerning. 

I morse fick jag ett samtal tidigt, innan klockan nio tror jag att det var. Jag ska på en intervju till i morgon i Oslo City, en resturang där. Minns knappt att jag lämnat in CV där men tydligen så har jag det.

Ska bli ritkgit kul för resturang är ju en av mina första väl när det gäller jobb här och bara man kan få in en fot på något sätt skulle de va helt grait!

Två intervjuer i morgon altså. Idag? Fortsätta söka, städa? gå runt i stan....   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0