Summer heath!

Nu har värmen slagit till på riktigt här i Turkland och nu ligger temperaturen mellan 35-40 grader, även nu på kvällen. Så man slutar inte svettas och om man dushar är man lika svettig igen fem minuter senare.

Nattens arrival kan bara beskrivas på ett sätt, katastrof. Planet landade alldeles för tidigt och bussar och listor var inte redo. Blev en himla massa krångel och tog tid innan vi fick iväg bussarna. Men klockan sju på morgonen kunde jag krypa isäng efter en hetrisk natt och äntligen hade då våra gäster kommit till sina hotell. Märkligt nog märkte jag inte av så mycket irritation blend gästerna vilket underlättade.

Sen vaknade jag inte försen tre då jag skulle va på kontoret så de blev snabbfixning och sen springa dit i hettan.
Gjorde några listor och sen åkte jag till Royal Dragon och Asteria på besök.
Åt en ritkgit god måltid på Asteria och sen tillbaka till office för att skriva rapporter med mera.

I morgon är jag ledig och kanske ska åka till Alanya och hälsa på My som jag träffade på guideskolan :) skulle va kul men det är såklart under förutsättning att jag får tag på henne, just nu är det dött i telefonen...

over and out

Kommentarer
Postat av: julia

hej, började läsa din blogg förra veckan eller nåt sånt och gillar den! :)



funderar starkt på att bli reseledare (har fortfarande 3 år kvar i skolan menmen) så jag undrar lite om vad det är för listor som ni har på flygplatsen och kör ni bussarna på utflykterna själva eller är det nån lokalchaufför typ? är det inte jobbigt att jobba i värmen eller vänjer man sig fort?



hoppas du har tid att svara :) ha det så bra =)

2010-06-16 @ 22:16:32
URL: http://jjuliees.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hejhej!

Vad kul.

Man har alltid listor på vilka gäster som ska kommaså man vet hur många de är och vart de ska någonstans. Bussarna körs alltid av lokala proffisionella busschaförer, vi guider pratar i mikrofonen hela tiden och ger information. Visst är det jobbigt i värmen det är sånt man får ta, det har pracis börjat bli riktigt varmt så jag har inte vant mig än iaf, man svettas hela tiden så det gäller att dricka mycket vatten!

2010-06-17 @ 18:49:19
URL: http://emelielowenberg.blogg.se/
Postat av: julia

okej då vet jag! tack för svaret :)

2010-06-17 @ 18:59:29
URL: http://jjuliees.blogg.se/
Postat av: mamma

Vad du är duktig, Emmie!



Puss och Kram

2010-06-19 @ 13:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0