Midsommar

Tro det eller ej men midsommaren här i Turkiet har bjudit på ösregn och åskväder. Hade man inte kunnat tro.
Min uppgift för dagen har varit att styra upp midsomarfirande på Cinar Garden, ett hotell där vi bara har skandinaviska Nazar gäster. Eller ja, egentligen hade vi en del av vårat aktivitetsteam med oss men de va bara danskar och finskar så ingen visste vad midsomar var. Därför blev jag den som fick sätta igång allting samt leda ringdans och knyta kransar till barnen.
När vi väl kom igång gick det ganska bra men timmarna innan kändes ganska kaotiska, alla gäster förväntade sig midsommar och ingen utom jag visste hur det skulle gå till, om ens det för det var länge sen jag hade traditionellt firande.

Skulle vilja ha sett mig själv sjunga höst av alla i små grodorna (samt på ett patetiskt sätt försöka utöva den här dansen), björnen sover och muskianter från skara borg. Förmodligen ganska komisk syn.

Klockan tio kom jag tillbaka till min lägenhet och jag och Jenny gick över till Pia en liten stund för att äta jordgubbar med glass.

Klockan ett i natt ska jag åka iväg till PW och skicka två bussar.

Glad midsommar allihopa, jag hoppas att eran varit bättre än min.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var säkert jättebra!! Du kan mer än du tror! Vi hade en fin midsommar på Mörkö med familjerna från eskil och sollen oxå Inger förstås. Sill och potatis grodan och brobrobrejja farsan sjöng typ oxå

2010-07-09 @ 15:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0