2010 has come to an end

Nu har år 2010 passerat och för mig har det varit ett år fullt av äventyr. Framgångar, motgångar, drömmar och ändrade planer. Tänkte skriva en liten resume som jag alltid brukar göra runt årsskiftet.

I början av året var jag hemma, kom ju hem från reseledarskolan i spanien i december och firade jul och nyår hemma på ön. Jag och Annika provade alla träningsformer som gick, gick på yoga, besökte träningscenter på öppethus och åkte pulka i visbys backar. Det är ungefär det jag minns.

Sen åkte jag till Danmark tillsammans med mina kära vänner från reseledarskolan My och Jenny. Här fortsatte träning på kolding träningscenter varje morgon va jag och my uppe tidigt! Annars övade vi danska varje dag och hade det allmänt trevligt med folket där, en del fest blev det oxå vill jag minnas... Superduperdejligt!

Direkt efter Danmark mötte jag upp Julia i Stockholm och vi drog vidare till London på stutts. London var kallt, men jag fick träffa min syster och hennes vänner. Vi gick runt mycket för att se stan, shoppade lite och fikade ungefär hundra gånger. Tunnelbaneluffade och upptäckte även en brakdel av stadens nattklubbar.

Efter London blev det åter Gotland men inte allt för länge, förberedelserna inför Turkiet upptog det mesta  av tiden och innan jag visste ordet av var jag där. Jag vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta min upplevesle i Turkiet.

Guideskola i Alanya första veckan sen en omplacering och jag hamnade på premiumhotellen i Antalya de två första månaderna för att sedan flyttas till Side där jag spenderade resten av min tid i Turkiet. Den här tiden var ett virrvarr av turkiska busschaförer o bussar, till och från flygplatts under dyngets alla timmar, 150 000 välkomstmöten och hotellservice, klagande gäster och servicetelefon. Tusen leenden. Otippade situationer, ospecifierade hotell, skvaller mellan guider, turkar hit och dit, turister från världens alla land men mest scandinavien för våran del. Sol, pool och en obeskrivlig hetta med tung luftfutighet. Ingen sömn och en massa stress. Men såklart också fest och skojj emmelanåt, en massa nya vänner och nya människor. Blod, svett och tårar men mest svett.
Och en massa skratt.
Ibland vill jag bara tillbaka för inget jobb kan vara roligare. Men sen minns jag hur jag bara ville därifrån. 
I loved it but I hated it.

Just nu känns det inte som att jag kommer åka ut som guide igen. Men en del av mig vill det väldigt gärna. Vi får se vad som händer. 

Norge i alla fall. Kom hem från turkiet i början av oktober. Tio dagar senare drog jag till Norge där jag redan hade Linda och Felica som tur var. Här har vi mest letat lägenhet, gått på 100 visningar innan vi fann vårt nuvarande boende på markveien 46 och ett nytt kapitel i våra liv startade.

Vi sökte även många jobb och jag tycker ändå att statistiken varit ganska god även om det kändes motigt ett tag. Jag var på 6 arbetsintervjuer/auditions, fick 4 av jobben och idag har jag två jobb som jag kommer att kombinera så gott det går framöver. 

Vårat liv i norge har bara börjat men fortsätter 2011.... Jag har ingen plan på att flytta någonannanstanns just nu även om framtida studeir finns i tankarna. Men jag vill i alla fall tro att jag kommer att bo här i alla fall hela detta året. 

Jag vill även utsee årets bästa och sämsta men det är svårt i år. Väldigt svårt. Jag tror att turkiet i sin helhet tar dom båda. 

Hursomhelst, Gott Nytt År till alla vänner och bekanta!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0