Hotell och Jandarma

Dagen har spenderas delvis på hotell med HV och välkostmöten, som vanligt. Vad som inte är lika vanligt är att jag fick åka med till Jandarma (militärpolisen) kontoret.
En ganska spännande historia, vår bil blev stulen för två dagar sen och har sedan dess varit spårlöst försvunnen. Men idag så hittade Tomi den mellan vårt boende och kontoret. Nykeln var tillbaka på sin vanliga platts.
Så jag fick åka med till polisen och reda ut det hela. Med mig fick jag min kära vän lokal guiden Memet som fick fungera som tolk mellan mig och den mycket stiliga polis mannen ;) Hade faktiskt inte så mycket emot att spendera några timmar där även om jag inte förstod så mycket som sades. Men tyvärr så får jag inte avsjöja några detaljer om tjuven ännu.... Så fortsättning följer.

Annars så är jag ganska sur. Vi hr haft en tävling bland alla Nazar guider om att intervjua gästerna till nästa års katalog och den här vanns av min goda vän Andrea.
Priset var att spendera en natt på ett femstjärigt hotell och ta med sig en vän.
Vännen hon valde var mig och det blev jag såklart glad för.
MEN sen har det bara vart en massa krångel med schemat fram och tillbaka och hur det skulle lösa sig så till slut fick jag inte följa med till hennes och min stora besvikelse. Tråkigt för jag såg verkligen fram emot det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0