Turkish Delight

Jag vet inte vad som hände med min strävan efter att vara en hälsosam person tog vägen, inte heller vart min medvetenhet över vad jag åt försvann. Den är i alla fall totalt borta.

Jag har upptäckt Turkish delight. Det värsta var när jag och Layla var i gamla Bazaren och köpte 200 g turkish delight för 12 lira (60 kr) och Jenni senare köper samma sak på en annan affär fast får 500g för 7 lira.
Sen upptäckte jag att det var ännu billigare på Migros.
Vi äter verkligen sötsaker varje dag här känns det som och jag måste sluta snart.

Idag är jag och Jenni lediga. Vi sitter på en litet bageri för att få tillgång till internet, mysigt litet ställe men det är farligt med för de har väldigt goda kakor, väldigt billigt!

På vägen hit kikade vi in på New York outlet. Upptäkte att de hade mkt fint. Jag vet att det är mkt fejkmärken här i turkiet men jag tror faktiskt att jag har gjort ett fynd utöver det vanliga som är äkta.
Köpte en Cavalli tunika för 60 lira (290 kr) och den skulle egentligen ha kostat 686 Euro ( nästan 7000 kr). Nu tror ni säkert att det omöjligt kan va äkta men den känns väääldigt fin i materialet, ser äkta ut på alla sätt och det står faktiskt "Made in Italy" by Roberto Cavalli i den!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0