First stop on the way

Klockan fem i morse gick jag upp och innan sex lämnade jag lägenheten, utan nycklar, för jag bor inte där längre. Konstig känsla. Med mitt alldeles för tunga bagage som består av en enorm resväska och en proppfull handväska så pallrade jag mig ner till Bingan i mörkret där min taxi redan stod och väntade.

På båten gjorde jag inte så mycket annat än att försökte sova, lyssnade på musik och åt frukost som jag tagit med. Väl framme i Stockholm tog jag mig till Farmor som bjöd på lunch (eller ja, jag fick ta fil och macka men det duger). Sen har jag sovit en stund för att gottgöra den förlorade sömnen från en alltför tidig morgon.

Jag vaknade igen när Annika ringde. Vi ska ses runt tre, gå och fika samt skafffa mig en ny väska och kanske solglasögon. Jag har ringt både Arlanda och Continental för att få mer specifika upplysningar kring min resa i morgon. Jag vet nu att jag ska till Terminal 5, jag behöver va där 06-07 någon gång och jag får ta med mig två gånger 23 kg plus 18 kg i handbagage. Det känns bra eftersom jag var orolig över min väska som väger minst 25 kg och jag trodde att man bara fick ha 20. Nu behöver jag bara packa om lite så ordnar det sig.

I morgon bär det av mot USA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0