Panic in San Fransisco

What a mess! Gardagens flygresa va utan tvekan den varsta nagonsin. Planet i Dallas blev ju forsenat tva timmar pa platts och jag hade bara ca tva och en halv timme att ta mig til nasta plan i San Fran.. Nar vi narmar oss landning sa sager de att de kommer in sa mycket plan just nu att de maste flyga en svang runt kusten och vanta tills det gar att landa. Det kommer att orsaka ytterligare ca 40 min forsening!!

Det kandes ju inte helt bra. Till raga pa allt  sa hade jag inte fatt nagon boarding ticket till sista flighten nar jag checkade in i Memphis, troligtvis pa grund av att jag bytte flygbolag har och nu skulle flyga med United istallet for American Airlines. Men det fattade jag itne just da. Med andra ord sa hade jag ingen aning om vilket flightnummer eller gate jag skulle ta mig till nar jag kom av.

Nar jag kom ur planet i San Fran sa vad det 20 min till departure av mitt nasta plan (de borjar boarda 30 min innan och det ar da man maste va dar). Jag forsoker fa tag pa nagon att franga men det ar langa koer overallt och jag hittar ingen flight attendant som kan hjalpa mig. Till sist ser jag en liten kile vid en disk och ger honom mina boarding tickets, min e ticket och pass. "Please help me, im in a great hurry!!" sager jag snyftandes. Han tittar fortvivlat pa mig och fattar ingenting "where did you get this from?"
Han forsoker fa ordning pa mina grejor men lyckas inte vidare bra. Tll sist sager han att jag ska ga runt hornet och vidare at hoger.

Jag springer runt hornet och ser en neverending hallway framfor mig med nagra taxfreebutiker pa sidorna. Till sist kommer jag till nagon  disk dar jag forsoker frage nagra snubbar som an konstantera att jag ar pa fel vag. Great tanker jag. Far uppgifter om att jag ska ta mig till gate 89 efter mycket om och men, vilket innebar en jakla massa springande i sjukt langa korridorer. Jag ar anda glad att jag slapp ta ett airtrain eller liknande for det hade komplicerat det hela ytterligere. Nar jag val kommer till min gate sa ser jag till min stora lattnad att aven det har planet var lite forsenat, men bara ca 15 min. Boardingen har borjat och nar jag val kommer fram sa sager en bitchig flightattendant "how did you get through security?" Jag vet inte ritkgit vad hon menade med det, antingensa trodde hon val att jag var paverkad eller nagot eftersom jag flasade efter springningen och formodligen var rodogd eller sa visste hon inte hur jag kom egenom utan ticket eftersom jag inte var incheckad.

Till sist printar de en boarding ticket till mig och jag kan ga ombord, jag far en platts mitt i flygplanet mellan tva japaner (eller hawaiianer), resten av flygresan gick ganska bra. 

Nar jag val kommer fram sa tappar jag bort mig dar med. Nar jag val har hittat Natalie och Jeremy sa kommer mitt bagage aldrig. Vi far reda pa att de inte kom med pga forseningen och jag ska fa det idag istallet. 

Skont att antligen va har iaf.   


Kommentarer
Postat av: MandaPanda

Naa, din stackare! Skönt att det fixade sig aif :) puss

2009-10-16 @ 09:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0