Bit ihop och svälj

Den här helgen har präglats av hårt jobb. Eller ja, egentligen har det väl inte varit mycker hårdare än vanligt men omständigheterna har gjort det extra bittert. Igår kväll skulle alla festa, alla utom jag eftersom jag jobbade, jag följde ändå med på en förfest som var trevlig men man blev riktigt sugen på att hänga med ut när de andra taggade inför kvällen. Ville komma hem så tidigt som möjligt men när jag gick ner med dom andra för att lämna dom vid krogen så mötte jag söta lilla Frida som jag inte träffat sen studenten. Gick med henne till donken och kom inte hem och isäng försen ett.
Skulle upp tidigt eftersom jag började 8.30 och skulle hinna fixa lunch innan dess och behövde verkligen en natts god sömn efter en lång dag men klockan tre på natten väcktes jag av ett väldigt onödigt telefonsamtal.
Var därför extra trött när jag släpade mig upp nästa morgon för att sressa med lunchlådan. I min desperetion av brist med tid så gjorde jag ett snabbt beslut att steka pankakor på en kvart. Mjölken hade blivit sur. 
Men det löste sig och jag han i tid. Hela förmiddagen plågades jag av en enorm sveda i halsen och en jobbig värk i magen. Men eftersom jag är en så proffisionell kassörska så gjorde jag mitt bästa för att klistra på ett leende. 
Under hela mitt 9,5 timmars pass så gnagde tanken på att mina vänner samtidigt låg på stranden och solade. 
Jag fick trösta mig med att det faktiskt var söndag och bra betalt, och därför som jag frivilligt tagit detta pass. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0