fänkols gratäng a la Emelie

Idag lagade ajg ytterligare en av mina GI rätter. En färkolsgratäng som bestod av fänkol, tomat, ost o grädde.
Jag tänkte ge den lite personlig prägel genom att strö en nypa pizza krydda över. Så jag tog pizzakrydda, tog av locket och tänkte svepa lite snabbt över gratängen. Men det var inte bara det övre locket som lossnade utan även den delen med kryddhål som begränsar hur mycket krydda som kommer ut. Detta resulterade i att min lilla maträtt fick ungefär ett centimeter tjockt lager av pizzakrydda över sig. Ops. Det var ju inte meningen.

Lyckades som tur var få bort det mesta av kryddan och rädda min stackars gratäng. Jag kunde äta den utan problem. Den smakade rätt gott, eller egentligen så smakade den inte så mycket men den gick ner enkelt och jag blev mätt, vad mer kan man begära. Jag gillar ändå inte allt för smakfulla rätter.

Ikväll är jag fast besluten om att skriva klart den första delen av NK:n, den skulle nämligen ha varit avklarad för ungefär ett år sen. Orkar inte bry mig längre om den blir bra, om jag får bra betyg osv. Just want to get it off my back!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0