The Sound Of My Dream

På Marias fest i fredags så pratade jag lite med en tjej som hade planer på att utbilda sig och börja jobba som reseledare. Kul för henne tänkte jag då, känns ju som en rolig grej.

Nu, senare har jag sökt lite på internet själv och hittat ett företag som heter Service & Co som arrangerar kurser i spanien där man utbildar sig till just reseledare. Dessutom ordnar de tilläggs kurser i spanska, skidåkning eller ungdoms ledare. Jag har nu blivit riktigt intresserad av detta, det låter så sjukt roligt alltihopa!!! Det är vad jag ska göra till hösten!! NO DOUBTS! varför har jag inte tänkt på det tidigare liksom?!

Vill först gå en språk kurs i Barcelona och sen Reseledar utbildningen på ett annat ställe (Costa Cava typ?). Nu är frågan bara hur jag ska skaffa pengar till attt göra allt detta för det kostan nämligen en del... språkkursen varierar beroende på hur länge man vill vara där. typ 12 000 ända upp till 60 000 på den längsta (men så länge tänkte jag nog inte va där).
Den anda utbildningen kostan dryga 20 000. Det mesta ingår men sen vill man såklart kunna spendera pengar på annat medan man är där. Dessutom så har jag lovat/ planerat en lång tid att jag ska hinna med en liten rutt till Staterna till hösten, iaf nån/några veckor.

Mina andra planer om kryssning och fjällen läggs altså på hyllan, det här känns mer som min grej. Har dock en känsla av att det kommer att kosta mig mer pengar än det ger eftersom man inte får så bra betalt. Men därimot så tror jag att det kommer att vara värt det hundra gånger om i härliga, roliga och spännande upplevelser.
Ska börja spara pengar till det redan nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0