Poison in my venes

Ikväll förlorade jag igen, mot sötsuget, och godismonstret i mig tog över. Jag skulle bara köpa lite godis, jättelite, men de blev godis för 25kr. Jag ville egentligen inte ha, ändå köpte jag, det är sådant som är dåligt.
Det har varit dåligt över lag den här veckan, från och med onsdag och frammåt. Köpte till o med choklad o lakrits på en vardag efter skolan, år många bullar hos Felicia och idag.
Så mycket socker är inte bra och det vet jag, mina nyårs löften och GI-planer har gått i kras.

På ett sätt så gör det inte så mycket, jag är inte överviktig och behöver inte banta eller så egenligen. För en vecka sen kände jag mig till och med smal och så mycket kan väl inte ha ändrats fysiskt på den tiden.
Men jag gillar att ha kontrollen över vad jag äter och om jag vet att det är nyttigt så känns det bra på fler än ett sätt.
Jag vill komma tillbaka till mina nyttighetsrutiner och tappa suget som jag gjorde för ca ett år sen. Men sen tänker jag alltid att man kan unna sig lite ibland och så spårar de ut till sist. Jag har alltid varit en gottegris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0