Kluven

Kan inte bestämma mig för om jag vill jobba kvar på Atterdags i sommar eller inte. Det hade ju ändå varit en trygghet att göra det,  jag kan jobbet, jag känner alla i personalen och många av kunderna, det är förhållandevis bra betalt och bra villkor, man kan säga till om man vill ha ledighet och så vidare. I år får jag till och med ta ut betald semester.
På något sett har det blivit en del av min indetitet under de här två åren, många ser mig säkert som Atterdags-tjejen, man blir igenkänd som det när man är ute blan folk, det är lite kul ibland.

Sen är problemet bara att det är så oerhört tråkigt, stor del av tiden faktiskt, enformigt som bara den och man får ont i axlar och armar. Jag är en person som ständigt söker förnyelse och nya erfarenheter. Jag får ibland känslan av att det skulle vara så himla mycket roligare att jobba någon annanstanns, men vem vet, jag kan ha fel. Och om jag skulle ha det skulle det ju vara jobbigt om jag skulle sakna mitt gamla jobb. På något sätt känns det ju faktiskt som att jag sviker dem om jag byter jobb, och jag vill ju vara lojal.


Än så länge har jag bara sökt till Destination Gotland, och jag vet inte ens om jag får jobb där, men jag hoppas (men då skulle i och för sig valet bli ännu svårare). Funderar även på att söka lite Krog, de är nog tufft, men kul att prova på! Neeeej, vet inte alls hur jag ska göra faktiskt. Men det löser sig. 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0