Inte långt kvar

Det börjar dra ihop sig mot slutet här i Lloret the mar, bara några få dagar kvar. På ett sätt ska de bli ritkigt skönt att komma hem, att få sova ut.

I tisdags till exempel så blev vi väckta klockan tre på natten av att någon knackad på dörren. Jag släpade mig upp för att öppna och där stod skolchefen. Jag måste ha sett ut som ett frågetecken, ett trött sådant.
Han säger åt oss att klä på oss varmt ta med namnskylt och penna och sen gå nr till Huvudlokalen. Vi lyssnade såklart på odern och gick ner dit något förvirrade och nyvakna. Alla kom dit, både danska och svenskar satt där och undrade vad fan som hände, en del va fulla eftersom de kom rakt från Texas, innan instruktörerna kom och gav oss ett uppdrag. Det handlade om att Gran cararia blivit överbokat och det fanns inga plattsr kvar men fler gäster va påväg och vi var tvungna att flyga dem till en annan dstination. Vi fick uppgift att boka alla bussar de behövde, göra en miniguide och en infoperm med allt vad de innebär. Deadline för alltihopa var klockan nio på morgonen så vi hade inget annat val än att sätta igång.. det blev intensivt arbete i flera timmar. Sen fick vi såklart sova ut lite på dagen. Nästa lektion börjad vid halv fyra.

man får aldrig riktigt sova på riktigt. Det är något jag saknar litgrann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0