2009: Året då det hände!

Nu när året lider mot sitt slut så måste man ju skriva en liten krönika/sammanfattning av vad som har hänt 2009. För mig har det nog varit det mest intensiva, roligaste och mest revolutionerande året i mitt liv, har träffat så många nya vänner, förlorat andra, rest mycket, tränat och jobbat mer än aldrig förr. För sjukt mycket har hänt om man tänkter tillbaka...

I början av året startade jag min sista termin i Gymnasiet med en serveringskurs kombinerad med hotell och alkoholhantering i sex veckor. Det var riktigt roligt!

Jag har varit värd på Aerobicpasset på Friskis hela våren.

Har även spelat fotboll i ett korpenlag (gjorde faktiskt ett mål på en match, även om det inte var ett speciellt snyggt sådant), något som jag alltid velat göra.

Då någon gång träffade jag även min kära vän Felicia och genom en slump blev vi goda vänner, med henne har jag spenderat mkt tid 2009. Ett av våra galna upptåg var att flytta in hos då nästan okända Patrik.. 

Blev även kompis med Frida L som senare flyttade in i min lägenhet, av den tjejen har jag lärt mig sjukt mycket (bit ihop och svälj) och vi reste även till Kreta tillsammans.

Jag tog studenten med allt vad det innebar, Bal, mösspåtagning, studentskiva med mera. Då blev jag även fri att göra vad jag ville. Trotts det spenderades en hel sommar och lite till på ICA...

Jag fyllde 20 åår, fick börja gå på systemet. 

Jag har kämpat med körkortet. Skrivit upp två gånger, kört upp tre för att till sist klara det efter många lektioner och onödigt mycket pengar, men blev också därmed en komplett människa.

Annica är en annan mycket god vän som jag lärt känna under det här året, vi sprang en mil tillsammans i stockholm i slutet av sommaren.

Åkte även till stockholm för SPA behandlingar av världsklass på det anrika Sturebadet med min kära Lillasyster, det blev det sista vi fick göra tillsammans innan vi skildes åt (förhoppningsvis ses vi i Februari)....

Jag slutade att jobba på ICA efter mer än tre år och tusentals oräkneliga timmar. Äntligen kunde jag lämna min namnbricka och den sex år långa kärriären i gotlands matbuktiker. Något jag länge drömt om att göra, detta såg jag verkligen som "the end of an era" kanske var jag till och med där för länge...

Flyttade även ut ur min kära lägenhet på Irisdalsgatan. Jag vet inte när jag kommer att ha ett fast hem igen.

Jag åkte tillbaka till USA för att möta det förflutna. Mississippi och människorna där var sig lika och det blev även en spontan resa till Hawaii som gjorde att jag fick flyga runt HELA USA och halva världen (det blev sammanlagt tio flighter), kan nog se mig som en erfaren flygare efter det.

Klippte även av mitt långa hår :(

En snabb mellanlandning hemma blev det innan jag fortsatte mot Lloret de Mar i Spanien på RESELEDARSKOLA...

I Lloret fick jag tillsammans med 180 andra skandinavier gå igenom en mkt tuff reseledarutbildning med allt vad det innebar. Man fick lära sig MYCKET som kommer att vara användbart i framtiden och jag tog därmed steget in i en ny branch som reseledare eller Dream Provider som det heter på Nazar, exakt vad det kommer att innebära få jag veta kommande år då nästa stora äventyr tar fart.

Har avslutat året med at tkomma hem till gotland/Sverige igen och firat jul med nära och kära, i morgon är det NYÅR vilket ska bli kul. 

Såklart måste jag också utse årets bästa och sämsta....

BÄSTA: Felicia, jag hoppas att du vet hur mycket du betyder <3

SÄMSTA: Alla pengar som jag tvingades lägga på körkortet innan det var avklarat.  



Kommentarer
Postat av: Elin

Jättekul att läsa! Hoppas allt kommer gå bra med att bli Dream Provider, ajg hopppas också på att få upptäcka det år 2010 :)



Ha ett jättebra nyårsfirande! Kram Elin

2009-12-30 @ 21:02:31
URL: http://dareling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0