En dag i storstan

Igår blev det en lång dag, gick upp 05.15 för att hinna med båten tillsammans med klassen på morgonen, fick dock sova lite extra på båten. Vi åkte upp med Religion A och skulle göra studiebesök på olika religiösa anläggningar. Sen åkte vi och såg på en Synagogga och efter det bled det besök på en moské. Båda besöken var interessanta på sitt sätt.

Efter allt han jag hänga lite med min kära vän Hanna som bor i Sthlm, vi fikade på Fotöljen (det börjar bli lite av en tradition för oss), tyvärr kunde vi inte ses så länge, jag blev tvungen att möte upp klassen för att åka hem igen.
 
Det var en lång men bra dag, det enda som var dåligt var att den tärde lite på ekonomin (iaf mycket mer än vad en vanlig dag hade gjort) först köpte jag frukostbricka på båten, 62 kr, extremt ovärt, önskar att jag hade tagit med som de andra. Sen blev d elunch på donnken, cesarsallad för 59 kr, ovärt det med, donken gör inte ens så goda sallader.
O sen när jag fikade men hanna tog jag en fetaost macka med latte, minns inte vad de kostade men de var iaf värt sitt pris. Dessutom så är trötthet och hunger ingen bra kombination för att man ska kunna stå emot sötsug, tror att jag tryckte i miig hela tre chokladbitar under dagen (en plopp, en snicker och en kexchoklad). Så tänk vad mkt pengar jag spenderade bara på ätbara saker, usch, sen så var de ju onyttigt med godiset. Ångest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0