I don't like the dentist anymore

Jag har aldrig haft något problem med att gå till tandläkaren tidigare och inte heller haft något problem me dmina tänder. Idag var det mest obehagliga tandläkarbesöket i min historia.

Tandhygiensten börjar med att fota mina tänder som vanligt och fotoplåtarna skär verkligen in i kinden, aj. Men värre blir det sen skrapar hon på mina tänder för att få bort tandsten. Hon förklarar att om man lätt blöder från tandköttet beror det på att det är mkt bakterier där och att man är på väg att få infektioner i tandköttet. Först blöder det, sen blir det tandsten och sen blir man infekterad vilket kan leda till tandavfall -TANDAVFALL?!?!

Sen börjar hon fila med en tandtråd mellan alla mina tänder. Det börjar blöda ganska kraftigt och jag vill säga till henne att sluta. -Vad gör du människa? ser du inte att det blöder, du skadar mig! aj! AAAJJ!
Men jag bara ligger där i min försvarslösa position och hon fortsätter, jag börjar tänka på tandavfall och det känns inte bättre.

Sen diskuterar vi käk-knäppningar, visdomständer som kanske kommer att växa till en längd av två tänder och därför måste brytas ut, en eventuell tandställning som i dagens läge skulle kosta mig cirka 5000, i framtiden runt 10 000.

Under diskutionen om käk-knäppningar så va de tvungna att kalla in den fruktade äckliga tyska tandläkaren, som inte hade så mycket klokt att säga. Han sa att de där med käk-knäppningar inte var så mycket att göra åt, inte ens om man stoppade upp en tumme i rumpan o sa hej skulle de försvinna? Säger man så? Oproffisionellt.

Det här besöket var som sagt inte så trevligt och jag måste nu införa några nya vanor i form av tandtråd dagligen enligt dom. Så jag tänker nu investera i en ordentlig munskölj, bra tandkräm, tandtråd och allt man kan tänkas behöva för att förebygga tandavfall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0