Fars Dag

Vi skullr försöka fira fars dag idag med en trevlig brunch på Wisby hotel, men de va helt fullt och vi hade inte så mkt tid på oss eftersom jag skulle börja jobba vid två. Vi fortsatte ner till packis i hopp om att kunna äta lunch där. Det var helt tomt, men tydligen fullbokat? så vi kunde inte käka där heller. Tiden började rinna ut så det fick bli en drive in på max med familjen (utom elin som jobbade). Kanske inte så jättelyckat, kände mig mest stressad, vi får göra om det en annan gång istället tror jag.

Jobbet var som vanligt, vi var en man kort men klarade oss bra ändå fram i kassan.  Passet gick faktiskt relativt snabbt, antar att det kändes så eftersom jag inte har jobbat så jättemkt på sistonde.

Börjar oroa mig lite för min ekonomi, jag har nog varit lite väl frikostig mot migsjälv. För många fika, för mycket shopping och några större investeringar plus resan och förminskning av inkomsten i jämförelse med i sommras har gjort att jag itne längre känner mig rik alls. :( En tråkig känsla måste jag säga. Känner för att leva riktigt spartanst ett tag men med tanke på att julen närmar sig så känns det inte riktigt som att det kommer att bli så. Eller visst kommer jag att spendera mindre pengar på migsjälv MEN utgifterna för julen blir nog större än vanligt med tanke på att det kommer över en massa släkt iår vilket jag i övrigt tycker ska bli jäääätteroligt :D
I vanliga fall så är det ju mycket fester kring Jul oxå, vilket oxå kostar...


Kommentarer
Postat av: manda

hmm. Inte lyckat? nåväl, resten av familjen hade trevligt! :P

2008-11-10 @ 20:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0