Shame on me!

I kväll käka jag, kim o julia lite hämtmat från thai-returangen, de var faktiskt riktigt gott och inte så dyrt, något jag kan rekomendera. Sen fixa vi oss och åkte mer till säve för att se på Musikdirekt. Det var väl helt okej, Absent var duktiga tyckte jag och dom andra kände jag inte till så väl så där kände jag mig ganska likgiltig.
Jag gick lite tidigare eftersom jag inte mår så bra på grund av min förkylning medans resten av gänget var riktigt partysugna, så jag strosade hemmåt genom natten på egen hand. 

Väl hemma upptäckte jag att vi har vår kära vän Jackie på besök, hon och syrran sitter här och pimplar vin och tittar på Världarnas krig. Jag, min nörd, sitter vid datorn och till min stora besvikelse så äter jag en chokladkaka, helt själv (100g). Hur många kalorier är inte det?! Jag kan lika gärna gå och riva mitt fina nyttighetskontrakt som jag skrev för mindra än en vecka sen, vilken besvikelse. Förra gången höll jag riktgit länge men nu misslyckades jag totalt. 
Det  är jobbets fel!! Inte kan väl jag hjälpa att dom har ställt in en hel låda med choklad som man får ta, jag menar jag kunde väl inte bara gå förbi den utan att ta hem lite. Och om jag väl tat hem lite så kan jag ju inte bara låta den ligga.. choklad måste ju ätas.
Kanske beror misslyckandet på att jag tillät undantag den här gången. Det är nog nolltollerans som gäller för att man ska kunna bibehålla självkontrollen. Jag får göra ett nytt försök snart, men är nog inte redo ännu.

Jag skulle gärna vilja lägga upp lite mer bilder och sånt på bloggen men jag ve ttine om min dator är så bra för sånt, it's waaay to slow! Ska försöka bättra mig lite där.

God kväll gott folk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0