I love to start over

Det bästa med nyår är att man får en nystart i "livet" eller i alla fall känns det så även om det bara betyder att kalendern börjar om. Jag har en hel del planer för nästa år och därför tänkte jag göra en lista över allt jag ska göra eller förbättra i min livsstil. Enyoj!

Mitt första mål är att förbättra mina mat- och träningsvanor. Till hjälp för detta har jag Friskis och svettis som jag kommer att vara aktiv i som värd vilket innebär att jag kommer att ha ett eget pass i veckan men kan även träna på fler pass, det ska jag göra mer än förr ! Men jag vill även börja simma, spinna och jogga (först måste jag köpa kloka skor till det så att jag inte skadar mig igen). Kanske göra ett nytt försök med tennisen?
Matvanorna planerar jag att förbättra genom att dra ner kraftigt på godis och sötsaker, snacks, chips och den största utmaningen av dem alla blir nog att jag inte längre kommer att tillåta mig själv att FIKA så mycket. Både av ekonomiska och hälsorelaterade själ.

Mitt viktigaste mest konkreta mål är att ta körkort! Detta planerar jag att klara av inom de två första månaderna av detta år. Måste börja plugga, plugga, plugga redan nu och övningsköra en massa. 

Ordna upp min ekonomi lite mer, skaffa autogiro på en del räkningar så att de blir betalda i tid. Bokföra utgifter bättre så att jag vet och har kolla på vart mina pengar tar vägen. För det har jag länge undrat. 

Jag måste lära mig att säga nej till jobbet ibland och prioritera andra saker. Bara jobba lagom mycket, inte för mycket. 

Jag ska göra klart mitt projektarbete och därmed fördjupa mig i min religon.

Eftersom jag föreställer mig att jag ska bli som en helt ny människa så passar det bra med en ny blogg oxå! En fin väldesignad blogg med mycket bilder skulle vara roligt! Ska ta hjälp av någon kunnig person som vet hur man gör för att designa bloggar.

Jag vill glömma alla gamla tankar som ännu snurrar i mitt huvud allt för ofta. måste glömma och inse en gång för alla att det är över. Gå vidare.

Jag fyller 20 år den 7/6!!!! och två dagar senare...

Så tar jag studenten!!!!  Vilket blir en självklar höjdpunkt på året och i livet. I Studenten ingår även bal och mösspåtagning, studentfest, studentbjudning, slutbetyg med mera! Det ska bli så kul och så stort, efter denna tidpunkt kommer mycket att förändras tror jag..

Vill skaffa nytt jobb till sommaren (helst på båten) och resa under hösten (till USA och hälsa på i mitt "gamla liv") kanske resa runt lite till. Jobba i fjällen till vintern?

Vi får se vad som blir av... men jag ska göra mitt bästa för att uppfylla dessa mål. Önska mig lycka till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0