Am I a bad person?

Idag när jag vandrade runt på stan och letade julklappar till mina nära o kära så blev jag påhoppad av någon stammande brud från röda korset. Hon började babbla en massa om alla svårigheter i världen och berätta om det som att det hade vart något jag aldrig hade hört talas om. Som till exempel tsunamin, visste jag vad det var? vad som hände då? Jag blev ganska irriterad eftersom jag hade lite brottom, affärerna skulle snart stänga.

Hon försöker pracka på mig att betala 100, 200 eller 500 till dom i månaden o bla bla.. det skulle bara bli typ 3 kr om dagen.. jag försökte vara så snäll jag bara kunde trotts mitt dåliga humör och sa att jag skulle tänka på saken, sen smet jag in i en affär. Känns dumt att man inte engagerar sig i något sånt där men man har ju inte mkt mer pengar än man behöver själv, och hallå jag betalar ju faktiskt en massa skatt som gåt till bistånd bland annat. Hatar när folk springer efter en på stan, de som bara står med någon bössa är ju okej, där man kan lägga i lite växel. Men de som vill att man ska ge större belopp i månaden är faktiskt bara riktgit jobbiga. Kom på ett bättre sätt tack.

På kvällen hängde jag med jakob och såg på hockeymatch. Visby Roma mot eeeh... kommer inte ihåg vad dom andra hette. Men det var en rolig match iaf, i början låg de under med 2-0 men sen vann dom med 3-2. De trodde jag faktist inte, bra vändning där. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0