Kanelbullens dag

Den verkar ha fått ovanligt mycket uppmärksamhet i år, själv har jag inte ens märkt att den funnits förut. Och nu så var hela visbyströvet öppet till klockan nio och det bjöds på bullar överallt, trevligt i sej, men varför?
Nog för att det är en klassiker till fikabröd, om än ett torftigt sådant, men det finns ju redan en dag för våfflor och semlor och alla kan väl inte ha en egen dag. Om det är någon annat fikabröd som skulle få en egen dag så är det väl ändå winerbrödet! Det hade varit så mycket mer värt!

Men det har ialla fall varit en mysig dag eftersom jag fick träffa min kära lillasyster som jag inte har sett på länge, vi tog en fika på Ringduvan och gick sen och shoppade lite.
Va inne på det som är på väg att bli nya Åhlens idag och det verkar verkligen som att det blir så mycket bätte än förut och jättefint!! Jag kommer nog att bli stammis där :)  
Längtar verkligen tills nästa vecka då jag ska till stockholm och shoppa på riktigt!!

Vi börjar få riktigt bra ordning på lägenheten nu och den blir bara bätte och bättre :) Ni får gärna komma och hälsa på!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0