How come fortune-cookies are always right?

Jag kommer ihåg när jag var i Memphis med Ginny och Ann-Marie. Vi hade jätteroligt, gick och shoppade på outside mal och letade efter en balklänning till mej.
Vi lunchade på en jättecool resturang där man satt runt stora bord med en stor varm "plåt/spis" i mitten där kockarna stod och lagade maten så att man fick se.
Dom gjorde värsta showen av det, tände eld på maten och bollade med den mellan spatlarna i luften, verkligen häftigt. Dessutom var maten jättegod! Jag kom då att tänka på min pappa och att det var något han skulle gilla, att det var något jag ville berätta för honom. 
Efter maten så fick man en fortune cookie och på min stod det "Now is the time to call loved ones at a distance, sheer news."
Hur mer rätt kunde det bli lixom? Hade nog inte pratat med min familj på flera veckor vid det laget och inte sett dom på nästan ett år.

Jag brukar inte köpa sånna kakor här, vet inte ens om det finns, men jag har den applicationen på facebook och får ett nytt litet medelande varje dag, de har stämt läskigt bra på senaste tiden. 
I dag sa den "Just let it go" och det är nog det jag måste göra...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0